|
|
|
|
|
|
"Роботу служби у справах дітей Сватівської райдержадміністрації з питань профілактики правопорушень та дитячої злочинності вважати не систематичною, не послідовною, та не результативною, яка потребує активізації та системного підходу, у зв’язку з чим службі у справах дітей: • Систематично аналізувати стан дитячої злочинності та виявляти причини які до неї приводять; • Вдосконалити систему взяття дітей на профілактичний облік служби у справах дітей. Налагодити тісний зв’язок з навчальними закладами району, невідкладно реагувати на внесені ними пропозиції; • Проводити службові розслідування по кожному випадку скоєння дітьми злочинів, за їх результатами вживати вичерпних заходів для притягнення винних осіб до відповідальності; • Проводити належну роботу з інформування районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді про сім’ї, які опинилися у скрутних життєвих обставинах та потребують взяття під соціальний супровід. Налагодити тісний зв’язок з РЦСССДМ у питанні проведення соціального інспектування сімей, які включені до місцевого банку даних. • Проводити разом з зацікавленими органами (районним управлінням юстиції, КМСД, відділом освіти) постійну інформаціно-просвітницьку роботу з дітьми. • Взяти під особливий контроль учнів вечірньої школи, ДПТНЗ “СПАЛ”, дітей дитячого будинку змішаного типу „Надія”. • Спланувати та систематично проводити індивідуальну профілактичну роботу з дітьми схильними до правопорушень та їх батьками. Конкретизувати індивідуальні плани соціального захисту з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах, усунути формальний підхід до їх складання, переглянути та наступному засіданні районної комісії з питань захисту прав дитини. • Розробити спільні заходи попередження дитячої бездоглядності з відділом освіти та КМСД Сватівського РВ УМВС, забезпечити їх організацію та проведення. • Проводити вивчення стану виховної роботи в учбових закладах з питань профілактики правопорушень серед дітей згідно затвердженого графіку. • Розроблений службою у справах дітей механізм взаємоінформування між службою у справах дітей, відділом освіти райдержадміністрації та кримінальної міліції у справах дітей, взяти за основу та до неухильного виконання. • Рекомендувати навчально-виховним закладам району запровадити практику розгляду звітів учнів, які перебувають на внутрішньошкільному обліку й обліку ССД та правоохоронних органів, про виконання учнівських обов'язків, ставлення до навчання, поведінку (у тому числі в позаурочний час), стосунки з оточенням, т. п., згідно графіку. Графік складати так, щоб кожний учень, який перебуває на обліку, звітував не менше одного разу на два місяці. • Скласти графік проведення рейдів на дискотеці та у місцях масового скупчення дітей з залученням зацікавлених органів. У разі виявлення порушень виносити питання на засідання районної комісії з питань захисту прав дітей та заслуховувати господарів торгівельних точок винних у фактах порушення даного законодавства і повідомляти громадськість через засоби масової інформації. • Службі у справах дітей (Васильєва І.Г.) рекомендувати провести на місці аналіз профілактичної роботи в ДПТНЗ “СПАЛ” та роботу з дітьми, які перебувають на внутрішньоліцейному обліку. • Районному відділу освіти (Мазурко І.А.) рекомендувати в кожній школі району провести засідання педагогічної ради та батьківські збори на яких проаналізувати стан попередження правопорушень серед учнів шкіл."
Почитал я этот материал и задумался, у нас в службе тоже в последнее время проблемы с профилактикой детской преступности, прокуратура против нас ополчилась, мы как можем отбиваемся. Мое мнение таково, что система профилактической работы на уровне нормативно-правовых актов требует усовершенствования. В частности конкретизации функций службы по делам детей. Что именно должна делать служба в этом вопросе?
выделим некоторые моменты из вышеизложенной цитаты:
- служба повинна проводити просвітницько-профілактичну роботу в школах. Я, як головний спеціаліст сектору постійно над цим думаю, проводжу заходи в школах, але ... великих масштабів така робота не може мати в принципі, як на мене, у нас в районі 30 шкіл, припустимо, візьмемо навчальний рік триває 9 місяців, отже, для того, щоб побувати хоча б один раз в кожній школі треба виїзджати хоча б один раз в тиждень. Для цього потрібні кошти, маршрутка в середньому коштує 5 гривень в один бік, отже 10 гривень туди і назад, і це не враховуючи того, що людині ще треба пообідати, адже маршрутка назад ходить не так часто. Отже, раз в тиждень, за рік виходить приблизно 30 заходів профілактичного характеру. Один раз в кожній школі на один навчальний рік. Їздити частіше просто неможливо, адже є ще й інша робота. По-друге, в школі й так проводяться виховні заходи, тому захід, який організовує служба повинен мабуть бути якимось видатним.
Те же саме стосується й індивідуальної роботи з учнями схильними до правопорушень, припустимо в кожній школі їх не менше 5. Отже 30 множимо на 5 отримуємо 150. Як можна з усіма ними проводити індивідуальну профілактичну роботу силами служби у справах дітей? Знову ж таки, якщо їздити в кожну школу, вийде не більше одного разу в рік. Я думаю, що функцією служби не має бути власне педагогічна робота з такими учнями, а скоріше контролююча, перевірити як педагоги працюють з такими учнями, розпитати його про його сім’ю, поспілкуватись з шкільним психологом. Тобто контролююча функція - так, соціально-педагогічна буде на другому плані. Адже справжня індивідуальна робота передбачає певний цикл бесід, групових занять, психологічне тестування, це все справа педагогів і шкільних психологів, служба дублювати чи замінити їх функції не зможе просто фізично, це абсурд. Потім є ще центр соціальних служб для дітей, сім’ї і молоді, який власне і займається соціальною роботою, зокрема допомогою ресоціалізації дітей, які скоїли злочини, чи схильні до вчинення злочинів.
Далі, проведення рейдів. Не знаю як в інших районах, але у нас адміністрація не може забезпечити проведення рейдів своїми силами - транспортом, бензином тощо. Тому ми приймаємо участь в рейдах, які проводить сама міліція, наша функція заключається у тому, що ми виступаємо в якості понятих, підписуємо протоколи як свідки. Слід зауважити, що міліція часто-густо працює формально, лише для показників. Системної роботи від них добитись важко, у них, що не гендель, то і знайомий, дільничі як дівки, починають нити, ой не піду туди, бо в мене там знайома і т.п. В мене є підозра, що деякі з них взагалі телефонують на свою зону і попереджають про рейд заклади торгівлі. Вся робота тримається на ентузіазмі окремих працівників міліції.
Далі, механізм взаємоінформування, я можу довго і нудно сміятись, у нас такий механізм вже більше року існує, і, вибачайте, за грубість, "класти" хотіли міліція, відділ освіти, лікарня на цей "механізм". Доки не напишеш запит, не віднесеш, не будеш нагадувати постійно, вони і не поворушаться, я розумію - нестача кадрів і т.п., але ж винними перед прокуратурою завжди будемо ми а не міліція, у них з прокуратурою дружба мабуть. Доходить взагалі до абсурду, прокуратура нас хотіла притягнути за те, що міліція нас не інформує про злочини скоєні підлітками, хоча ми запити надсилаємо регулярно.
Індивідуальні плани. Я не знаю який розумник складав їх форму, але ж вона абсолютно не підходить для дітей, які потрапили в складні життєві обставини, так само як і форма акту обстеження.
Вивчення стану виховної роботи, ну перевірили ми стан виховної роботи в школі, склали довідку, і що? Передали її до відділу освіти зі своїми рекомендаціями, і все, там воно все і померло, відділ освіти своїх директорів не здасть.
Службові розслідування. А якими інструкціями, постановами і т.п. це пердбачено? Служба навіть офіційного обліку неповнолітніх злочинців не веде, а веде неофіційно, а службові розслідування теж давно відмінили. На якій підставі їх проводити, по якій формі?
Висновок, на законодавчому рівні функції служби дуже розмиті, не підкріплені повноваженнями і ресурсами. Добре якби хоч транспорт на три соціальні служби був, а так взагалі глухий кут. Так що ми придумали систему: коли прокуратура надсилає подання про притягнення до відповідальності, будемо "відповідати" по черзі, спочатку один, потім інший ... Насправді все дуже сумно ... |
|
В начало |
Всего записей: 124 Дата рег-ции: Сент. 2009 Отправлено: 31 Марта, 2010 - 20:59:06 |
|
|
|
|
Aleksios пишет:"Роботу служби у справах дітей Сватівської райдержадміністрації з питань профілактики правопорушень та дитячої злочинності вважати не систематичною, не послідовною, та не результативною, яка потребує активізації та системного підходу |
Ничего себе у вас там дела разворачиваются! Насколько я знаю, так как Васильева И.Г. Работает, так не работает не один человек в сватовском районе.
Она пашет за двоих!
Цитата:Доходить взагалі до абсурду, прокуратура нас хотіла притягнути за те, що міліція нас не інформує про злочини скоєні підлітками, хоча ми запити надсилаємо регулярно. |
"До абсурду" это мягко сказано! Это перекладывание ответственности "с больной головы на здоровую" |
|
В начало |
Всего записей: 331 Дата рег-ции: Нояб. 2008 Отправлено: 01 Апреля, 2010 - 16:22:44 |
|
|
|
|
Хочется пройтись по комментариямAleksios
Цитата:
Цитата:служба повинна проводити просвітницько-профілактичну роботу в школах. Я, як головний спеціаліст сектору постійно над цим думаю, проводжу заходи в школах, але ... великих масштабів така робота не може мати в принципі, як на мене, у нас в районі 30 шкіл, припустимо, візьмемо навчальний рік триває 9 місяців, отже, для того, щоб побувати хоча б один раз в кожній школі треба виїзджати хоча б один раз в тиждень. Для цього потрібні кошти, маршрутка в середньому коштує 5 гривень в один бік, отже 10 гривень туди і назад, і це не враховуючи того, що людині ще треба пообідати, адже маршрутка назад ходить не так часто. Отже, раз в тиждень, за рік виходить приблизно 30 заходів профілактичного характеру. Один раз в кожній школі на один навчальний рік. Їздити частіше просто неможливо, адже є ще й інша робота. По-друге, в школі й так проводяться виховні заходи, тому захід, який організовує служба повинен мабуть бути якимось видатним. |
Это не совсем правильная позиция. Служба в школе не должна проводить свои какие-то из ряда вон выходящие мероприятия. Наши работники службы просто берут активное участие в тех, что проводят школы: и собрания родительские, и недели правовых знаний, и лектории, и различные конкурсы. По полной используют мультимедийку. Это довольно таки интересно и действенно. Только некоторые их фотки посмотришь, те, на которых условия жизни неблагополучных семей, - просто жуть. Ведь невозможно себе представить, что люди могут так жить.
(Добавление) Дальше.. Цитата:Те же саме стосується й індивідуальної роботи з учнями схильними до правопорушень, припустимо в кожній школі їх не менше 5. Отже 30 множимо на 5 отримуємо 150. Як можна з усіма ними проводити індивідуальну профілактичну роботу силами служби у справах дітей? Знову ж таки, якщо їздити в кожну школу, вийде не більше одного разу в рік. Я думаю, що функцією служби не має бути власне педагогічна робота з такими учнями, а скоріше контролююча, перевірити як педагоги працюють з такими учнями, розпитати його про його сім’ю, поспілкуватись з шкільним психологом. Тобто контролююча функція - так, соціально-педагогічна буде на другому плані. Адже справжня індивідуальна робота передбачає певний цикл бесід, групових занять, психологічне тестування, це все справа педагогів і шкільних психологів, служба дублювати чи замінити їх функції не зможе просто фізично, це абсурд. Потім є ще центр соціальних служб для дітей, сім’ї і молоді, який власне і займається соціальною роботою, зокрема допомогою ресоціалізації дітей, які скоїли злочини, чи схильні до вчинення злочинів. |
Тут тоже какое-то неправильное видение. Внутришкольный учет - на то он и внутришкольный, что с ребятами внутри школы работал психолог или социальный педагог, классный руководитель... А служба должна работать с теми детьми из внутришкольного, на которых все, что делает школа не действует. Значит не ведутся родители.. С ними нужно что-то более действенное проводить. Ведь ребенок становится проблемным, если в семье не все в порядке, а не все впорядке - значит родители не должным образом выполняют свои родиетльские обязанности - или на водку подсели, наркотики, или на бизнес, работу, а детям уделить внимание некогда, или заняты сами собой, своими проблемами, а детские проблемы их не касаются. Вот здесь у службы арсенал: свое решение, как предупреждение, заслушивание на районной комиссии по защите прав детей, административное наказание, а в тяжелом случае - уголовное. Знаете, некоторым помогают эти меры на разных стадиях, но все же помогают. Цитата:Далі, проведення рейдів. Не знаю як в інших районах, але у нас адміністрація не може забезпечити проведення рейдів своїми силами - транспортом, бензином тощо. Тому ми приймаємо участь в рейдах, які проводить сама міліція, наша функція заключається у тому, що ми виступаємо в якості понятих, підписуємо протоколи як свідки. Слід зауважити, що міліція часто-густо працює формально, лише для показників. Системної роботи від них добитись важко, у них, що не гендель, то і знайомий, дільничі як дівки, починають нити, ой не піду туди, бо в мене там знайома і т.п. В мене є підозра, що деякі з них взагалі телефонують на свою зону і попереджають про рейд заклади торгівлі. Вся робота тримається на ентузіазмі окремих працівників міліції. |
Тут тоже промашка. А районные программы зачем? Включайте в мероприятия программ, делайте рассчеты, заключайте договор с частным перевозчиком - и вперед!!!!
(Добавление)
Цитата:Далі, механізм взаємоінформування, я можу довго і нудно сміятись, у нас такий механізм вже більше року існує, і, вибачайте, за грубість, "класти" хотіли міліція, відділ освіти, лікарня на цей "механізм". Доки не напишеш запит, не віднесеш, не будеш нагадувати постійно, вони і не поворушаться, я розумію - нестача кадрів і т.п., але ж винними перед прокуратурою завжди будемо ми а не міліція, у них з прокуратурою дружба мабуть. Доходить взагалі до абсурду, прокуратура нас хотіла притягнути за те, що міліція нас не інформує про злочини скоєні підлітками, хоча ми запити надсилаємо регулярно. |
Так точно. Нужно писать запросы. И очень часто. И звонить, готов ли ответ? Кто исполнитель, когда приготовит? Но, капля кмень точит. Ко всему постепенно привыкают все и даже милиция. Если постоянно так делать, то в конце-концов они привыкнут отвечать на ваши письма. Знаю по себе. И все остальные тоже, типа школ... Очень часто в службу информация приходит из ниоткуда, как мы говорим - кто-то кому-то позвонил, писать заявления не хочет или боится... А школа просто молчит, чтобы не показать некоторое неблагополучие, скрыть, как они считают недостатки своей работы. Звоним - выбиваем информацию официальну, чтобы можно было начать действовать с привлечением всех заинтересованных служб. В таких ситуациях позиция школы неверная. И с этим нужно бороться!! Не умалчивать надо, что в школе появился грязный, вонючий, голодный ребенок, а кричать в всю глотку!!!! Цитата:Індивідуальні плани. Я не знаю який розумник складав їх форму, але ж вона абсолютно не підходить для дітей, які потрапили в складні життєві обставини, так само як і форма акту обстеження. |
Вот это уж точно!!! Придумал их кто-то совсем зацикленный на бумагах. Итак работы полно, а тут еще корпи над планом, который по сути дела ничего не меняет. Если человек работает - он и без этой бумажки работает, если же нет - никакой план его не заставит!!!! А ведь и разделы там белибердистика!!! Все, о чем идет речь нужно поручать опекуну или приемным родителям или администрации детского учреждения. А видит план только комиссия и служба. Дальше что? Зачем все это. А бумажная волокита занимает рабочее время. Лучше в это время лишний раз в проблемной семье побывать!!!!!!! Цитата:Вивчення стану виховної роботи, ну перевірили ми стан виховної роботи в школі, склали довідку, і що? Передали її до відділу освіти зі своїми рекомендаціями, і все, там воно все і померло, відділ освіти своїх директорів не здасть. |
Ну не нужно сотанавливаться на том, что передали в отдел образования!!!! Выносите на заседание комиссии, печатайте в прессе!!! Общественное порицание многого стоит, особенно для школы! Цитата:Висновок, на законодавчому рівні функції служби дуже розмиті, не підкріплені повноваженнями і ресурсами. Добре якби хоч транспорт на три соціальні служби був, а так взагалі глухий кут. Так що ми придумали систему: коли прокуратура надсилає подання про притягнення до відповідальності, будемо "відповідати" по черзі, спочатку один, потім інший ... Насправді все дуже сумно |
Вот насчет и законодатеьной базы и ресурсов все верно!!! А почему о трех службах речь. Транспорт нужен четырем, у которых вопросы совпадают и есть необходимость совместной работы: служба, конечно, отдел молодежи, центр социальных служб и собез! Вот тут бы было здорово, если был транспорт для совместных выездов!! |
|
В начало |
Всего записей: 76 Дата рег-ции: Июль 2009 Отправлено: 03 Апреля, 2010 - 16:48:48 |
|
|
|
|
Aleksios пишет:прокуратура против нас ополчилась, мы как можем отбиваемся. |
Ребята держитесь там. Ведь Собаки гавкают а караван идет. Здравый смысл должен побеждать |
|
В начало |
Всего записей: 141 Дата рег-ции: Авг. 2009 Отправлено: 03 Апреля, 2010 - 19:53:02 |
|
|
|
|
Майя, спасибо, некоторые замечания по делу.
Отвечу на некоторые: насчет включения в программы денег на рейды, заключения договоров. Не все так просто, дело в том, что когда мы "кошторис" разрабатываем, то мы соглашаем его с отделом экономики, а там нам говорят, что можно включить, а что нельзя, так как не из чего финансировать. Может у вас в городе дела получше, но у нас я не представляю, чтобы нам выделили деньги на наши мероприятия, тут хотя бы на бензин деньги дали и то хорошо, причем бензина хватает только на выезды по кризисным семьям. Так что рейды остаются в ведении в основном милиции, они нас приглашают и мы им помогаем, выступаем в качестве свидетелей, разговариваем с продавцами, детьми, заведующими клубов и т.д.
Насчет внутришкольного учета, в принципе вы правильно говорите, это было просто мое "доказательство от обратного", на случай если придется объяснять, например прокуратуре. Но я считаю, все-таки, что может быть был бы полезным единый учет подростков, склонных к правонарушениям, чтобы все школы подали информацию про свой учет и чтобы можно было бы видеть целостную картину, это можно было бы считать своеобразным социологическим исследованием. Следует сказать, что в обязанности службы входит исследование причин правонарушений, проведение социологических исследований, а также проверки воспитательной работы школ. Поэтому надо отслеживать как школы работают с такими подростками, стимулировать их деятельность, потому что мне кажется педагогическая работа часто формальная, я вообще подозреваю, что в школах много "липы", на бумаге пишеться одно, а на деле - другое. Вот поэтому и надо поговорить с детьми, расспросить их о себе, о семье, о школе. Потом приехать скажем через полгода, опять поговорить, увидеть есть ли изменения в поведении. Вы говорите, что работать надо с подростками на которых школа не действует, а как их выявлять? Нас, например, школа не информирует про таких подростков, не приглашает нас. Вот поэтому надо самим браться за дело. Насчет привлечения родителей к админответственности, это можно, по 184. Но опять таки надо откуда-то брать информацию про тех, кого надо привлекать, чтобы кто-то проявил инициативу, а школы склонны "не выносить сор из избы", ругаться с родителями.
Насчет профилактических мероприятий, ну может быть вы и правы, может быть для школьников когда кто-то приезжает это интересней, хотя все равно мы не можем заменить школы в этом вопросе. Я использую свою личную технику - проектор и ноутубук, недавно приобрел, уже провел ряд мероприятий, по-моему неплохо, буду продолжать дальше. Кстати, раньше по школам ездили ЦСССДМ. А сейчас они утверждают, что "с них сняли" эту обязанность.
Мы еще не упоминали ГКСД (гражданские комисси по делам детей). Их деятельность тоже важна, например поприсутствовать на дискотеках, посмотреть чем занимаються дети. Но дело в том, что местное самоуправление вообще ничего не делает в этом направлении. Я вот почитал литературу про "трехуровневую систему профилактики", так там большая роль отводится именно "громаде". Особенно на третьем уровне, когда подросток совершил правонарушение или преступление, громада должна осуществить "відновне правосуддя", то есть осуществить план по ресоциализации, реабилитации подростка, включения его в общину. Они могут пригласить уже социального работника из ЦСССДМ, проводить беседы с родителями, осуществлять медиаторскую функцию между преступником и потерпевшим. Но опять таки, на то оно и местное самоуправление, чтобы быть независимым, мы на них влияние слабое имеем. Проверки тоже особого эффекта не производят. Ну может быть я ошибаюсь.
(Добавление) Кстати, еще одно. Я вижу у вас эффективно используются "комисси по защите прав детей". К моему большому сожалению, у нас комиссии в основном "на бумаге" проводяться. Только по каким-то сверважным вопросам собирают эту комиссию.
Мне ваша служба нравится, у вас случайно вакансий нет? а то мне захотелось у вас поработать |
|
В начало |
Всего записей: 124 Дата рег-ции: Сент. 2009 Отправлено: 06 Апреля, 2010 - 14:59:13 |
|
|